یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی
سرخط خبرها

آخرین مهلت بازنشستگان کشوری برای ثبت‌ نام در طرح جبران هزینه خسارت درمان چه زمانی است؟

  • کد خبر: ۱۸۵۲۸۰
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
آخرین مهلت بازنشستگان کشوری برای ثبت‌ نام در طرح جبران هزینه خسارت درمان چه زمانی است؟
آخرین مهلت بازنشستگان کشوری برای ثبت‌ نام در طرح جبران هزینه خسارت درمان اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز مسعود خواست‌خدایی، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در توضیحات بیشتر این طرح در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود: صندوق امسال علاوه بر طرح اصلی «قرارداد جبران هزینه خسارت درمان»، اقدام به اجرای طرح اختیاری کرده که با اجرای آن، به تعهدات برخی خدمات رایج و مورد نیاز بازنشستگان اضافه شده و همچنین سقف برخی خدمات مورد تعهد با افزایش چندبرابری همراه بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی پوشش بیمه‌های تکمیلی در سال ۱۴۰۲، افزود: سرانه بیمه تکمیلی در سال جاری معادل ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما با این میزان سرانه، برخی بازنشستگان به دنبال دریافت خدمات بیشتری بودند لذا در قالب سایر بیمه‌ها، خود را بیمه می‌کردند.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: هر ساله قبل از شروع سال جدید مناقصه‌ای میان شرکت‌های بیمه‌گر برگزار و در نهایت شرکت برنده انتخاب می‌شود که در سال جاری شرکت آتیه‌سازان حافظ این رتبه را به دست آورد. باتوجه به اینکه سیاست صندوق بازنشستگی کشوری افزایش سرانه بیمه تکمیلی و افزایش خدمات است، در سال جاری دو مورد از آیتم‌های بیمه تکمیلی شامل «بستری فوق تخصصی و خدمات سرپایی و بستری بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» و «بستری عمومی از محل خدمات فوق‌تخصصی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» بدون سقف شد و زمانی که بازنشسته در بیمارستان بستری می‌شود تا زمان بهبودی کامل، صندوق بازنشستگی و بیمه تکمیلی موظف به ارائه خدمات به اوست، این درحالیست که پیش از این برای پوشش این خدمات سقفی در نظر گرفته شده بود.

خواست خدایی تاکید کرد:، اما در کنار بیمه تکمیلی، بیمه اختیاری نیز برای جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان اضافه شد تا آن دسته از بازنشستگانی که نیازمند دریافت خدمات بیشتر هستند، از خدمات بیمه اختیاری نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به مزایا و تفاوت‌های بیمه اختیاری و بیمه تکمیلی گفت: سرانه بیمه تکمیلی برای هر نفر معادل ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان است و بازنشستگان برای دریافت خدمات بیشتر، با پرداخت ارقام بالا خود را بیمه می‌کردند؛ درحالیکه بازنشستگان با پرداخت ۲۰۵ هزارتومان می‌توانند از خدمات بیشتری که تحت پوشش طرح اختیاری ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند. به عبارتی بیمه اختیاری موجب حذف بیمه اکمل خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، در بیمه طرح اختیاری، سرانه خدمات دندانپزشکی و دندان برای هر نفر در نظر گرفته شده است. همچنین در این طرح برای دریافت خدماتی مثل درخواست آمبولانس محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اجباری به استفاده از بیمه طرح اختیاری برای بازنشستگان کشوری وجود ندارد، گفت: برخی بازنشستگان نیازمند دریافت خدمات بیشتری هستند که از این طریق می‌توانند برای بیمه طرح اختیاری اقدام کنند. در واقع بیمه طرح اختیاری همان بیمه تکمیلی است که سرانه و میزان خدمات آن نسبت به بیمه تکمیلی بهتر است.

اما از چند روز گذشته این صندوق از تمدید مهلت ثبت‌نام در طرح اختیاری «جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان» تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریور ماه خبر داده است. از همین رو، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی استفاده از این طرح بیمه‌ای می‌توانند تا مهلت تعیین‌شده به بخش «خدمات بیمه‌ای» سایت صندوق بازنشستگی کشوری به این نشانی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام جدید یا اضافه کردن افراد تحت تکفل خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->